Οι καιροί έχουν αλλάξει. Η καθημερινή ενασχόληση του εκπαιδευτικού συστήματος γύρω από τα ακαδημαϊκά θέματα και την σχολική διαδικασία εξελίσσεται με τους ανάλογους συνήθεις ρυθμούς ενώ διαρκώς αυξανόμενα κοινωνικά προβλήματα παράλληλα προκύπτουν. Σε αυτό το πλαίσιο οι σχολικοί ψυχολόγοι δύναται να αναδειχθούν ουσιαστικοί αρωγοί και υποστηρικτές των μαθητών, καλούμενοι να στηρίξουν ψυχολογικά, να ενδυναμώσουν και να κατανοήσουν τα αιτήματα και τις ανάγκες όλων των ηλικιών. Η ψυχική υγεία είναι σήμερα περισσότερο από ποτέ αυτονόητο δικαίωμα το οποίο ξεκινά ήδη από το χώρο της εκπαίδευσης δίνοντας τη δυνατότητα σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς να έρθουν σε επαφή με ανθρώπους κατάλληλους, σε ένα πλαίσιο ανάπτυξης μια σχέσης εμπιστοσύνης και συνεργασίας.
Η παρουσία του/της Ψυχολόγου στα ΕΠΑ.Λ ξεκίνησε πιλοτικά τη σχολική χρονιά 2017-18 και επεκτείνεται από το έτος 2018-19 και στο 2ο ΕΠΑ.Λ Ελευσίνας. Ο σχολικός Ψυχολόγος προέκυψε στα πλαίσια του προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ» με στόχο την ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών/-τριών και την οργάνωση της δικτύωσης των σχολείων με υποστηρικτικές δομές ψυχοκοινωνικής υγείας της περιοχής.
Ο στόχος της εφαρμογής του θεσμού του σχολικού ψυχολόγου είναι η ενίσχυση του ρόλου όλων των εμπλεκόμενων μελών της σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς).
Ο σχολικός ψυχολόγος συνεργάζεται με τους μαθητές για την επίλυση προβλημάτων, παρεμβαίνει όταν υπάρχει κρίση και όταν κρίνεται απαραίτητο παραπέμπει τους μαθητές σε δομές ψυχικής υγείας.
Στα πλαίσια της ενημέρωσης, πρόληψης και ευαισθητοποίησης της σχολικής κοινότητας έχουν πραγματοποιηθεί:
?Όταν κοιτάζω τον κόσμο είμαι απαισιόδοξος,
όταν όμως κοιτάζω τους ανθρώπους είμαι αισιόδοξος?
Carl Rogers
Σχολικό έτος 2018-2019
Καλτσούνη Αικατερίνη
Ψυχολόγος ΠΕ23